Geluk tijdens het thuiswerken

We hebben al het advies van experts gehoord over “Social Distancing” en “Wash your hands”. Wat we minder bespreken, is de psychologische verstoring die thuiswerken heeft bij ons allemaal.

Daarom geven we jou vandaag vijf tips die je kan implementeren voor een serieuze happiness boost!


  • MAINTAIN A ROUTINE

We zijn gewoontedieren en wanneer onze routine plotseling wordt verstoord, maken we verschillende emoties mee, zoals hulpeloosheid, wanhoop, woede en frustratie. Om de controle terug te krijgen, moet je je vorige routine zo goed mogelijk nabootsen.

Dit zal ervoor zorgen dat je de dag op een productieve manier kan beginnen en waar je de dagdagelijkse doelstellingen beter zal kunnen realiseren.


  • STAY CONNECTED

Voor velen van ons is persoonlijk contact heel belangrijk. Wanneer we thuis werken, verdwijnt ons persoonlijk contact met collega's, familie en vrienden. Toch is het belangrijk om dit niet uit het oog te verliezen en hier een oplossing voor te vinden!

Zoom, MS Teams, Skype, FaceTime, Whatsapp zij goede tools die je kan gebruiken om te videochatten met anderen en zo kan je het contact behouden.

 TIP: Groepchat maakt een een chatsessie nog aangenamer. Hoe meer mensen hoe leuker!


  • HIT THE PAUSE BUTTON

Wanneer we thuis werken, hebben we vaak de neiging om blijven door te werken.

Neem overdag een paar minuten de tijd om te ontspannen. Neem de tijd om even de batterijen terug op te laden voordat je weer begint. Het is niet altijd makkelijk, maar wel noodzakelijk. Deze kleine pauzes zijn essentieel om je ideeën duidelijk te houden en je in de namiddag energie te geven.

Hou de pauzes wel niet te lang. Stel voor elke pauze een tijdslimiet in om zo productief te blijven.


  • A DEDICATED SPACE

Je hebt misschien geen ruimte thuis voor een apart kantoor, maar als het kan, maak er dan een prioriteit van. Of je nu een bureau hebt of een kleine werktafel, zorg ervoor dat deze ruimte gereserveerd is voor jouw professionele activiteiten.

Als je weinig ruimte hebt, probeer dan een deel van de woonkamer in te richten als een tijdelijk kantoor

TIP:  Zorg dat je werkt in een specifieke werkruimte. Bijvoorbeeld aan een uiteinde een eettafel. Blijf nooit in de slaapkamer of op de bank!


  • AVOID NEGATIVITY

We worden momenteel overdonderd met veel nieuws. En vaak is dat negatief en kunnen we het soms niet van ons afzetten. We worden dan ingezogen binnen een vicieuze cirkel waar het moeilijk is om positivisme te zien. Dit kan impact hebben op je dag.

Neem de tijd om alle goede dingen die in ons dagelijkse leven gebeuren te herkennen en dankbaar te zijn voor al deze dingen. Het is onmogelijk om tegelijkertijd zowel dankbaar als negatief te zijn. En dankbaar zijn heeft voordelen voor de lichamelijke- en geestelijke gezondheid.


Be happy and keep safe!

Overzicht blogs
Geluk tijdens het thuiswerken

Geluk tijdens het thuiswerken

Deel met je vrienden:
Overzicht blogs

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x